FAQ

Meest gestelde vragen

A) Algemeen

1. Wat zijn de mogelijkheden van Altrimex?

Altrimex ontwerpt, levert en installeert verpakkingsmachines tot en met complete verpakkingslijnen voor ijzerwaren, poeders, granulaten, vloeistoffen, tabletten en capsules en stukgoederen. Deze verpakkingsmachines en doseermachines worden voornamelijk ingezet in de voedingsmiddelenindustrie, farmaceutische industrie, (petro)chemische industrie, bouwindustrie en supplementenmarkt.

Daarnaast biedt Altrimex de complete verzorging van ontwerp, installatie, onderhoud tot en met financiering van apparatuur.

2. Wie kan ik het beste benaderen met mijn vraag?

Afhankelijk van uw product en gewenste verpakking hebben wij specialisten in huis. Intern zijn we niet zozeer georganiseerd naar markt maar veelal naar producttype. De wijze van toevoeren, doseren en verpakken is erg productafhankelijk, ongeacht van de industrie waar deze verwerkt wordt. De meest direct weg voor u is

  •  IJzerwaren | Twan van Gaal
  •  Poeders & Granulaten | Lucas Smiggels (buitendienst) & Paul Debeij (binnendienst)
  •  Vloeistoffen | Henny Lurvink (buitendienst) & Henk Hessels (binnendienst)
  •  Tabletten & Capsules – Lucas Smiggels (buitendienst) & Paul Debeij (binnendienst)
  •  Spare Parts | Leon Zwitserloot
  •  Service monteurs | Eric Smeets
  •  Service contracten |  Twan van Gaal
  •  Financiering & Leasing | Michael Staudt

3. Zijn er handleidingen / tekeningen van de machine beschikbaar? 

Van alle bij ons aangeschafte machines, kunnen wij u voorzien van de juiste documentatie.

4. Wat is de gemiddelde levertijd van een machine? 

Afhankelijk van het type machine, kan de levertijd sterk variëren. In de meeste situaties wordt de levertijd afgestemd tijdens het advies- en verkooptraject. Stand-alone en semiautomatische machines zijn deels op voorraad in onze showroom of magazijn. Hierdoor kunnen we snel inspelen op (spoed)vragen uit de markt. Vaak wordt deze oplossing als een huuroptie of tijdelijke optie ter overbrugging van de levertijd gebruikt. Neem voor specifieke vragen contact op met onze verkoopafdeling.

B) Altrimex After Sales

5. Kunnen jullie een servicecontract aanbieden? 

Het is altijd mogelijk om een service contract voor uw machine of complete verpakkingslijn af te sluiten. Het basis contract voorziet in:

  • VIP-behandeling: directe response, hogere prioriteit en voorrang bij service bezoeken
  • Telefonische ondersteuning van onze servicemonteurs tijdens kantooruren
  • Jaarlijkse veiligheidskeuring van de machine met veiligheidsrapport
  • Jaarlijkse technische controle van de machine met bijbehorend inspectierapport
  • 10% korting op onze onderdeelprijzen

6. Hoe laat is de monteur bij ons? 

Wij trachten altijd in overleg met u het tijdstip af te stemmen. Hierbij dient rekening gehouden te worden met de omstandigheden onderweg en de reisafstand. Speciale wensen m.b.t. de start van de werkzaamheden zijn altijd bespreekbaar.

7. Wat zijn de kosten voor het monteursbezoek?

Voor de bezoeken van onze monteurs hanteren wij standaard tarieven. Deze zijn hier te vinden.

8. Heeft de monteur de onderdelen voor de reparatie meteen bij zich? 

Per machine groep zijn er standaard servicekoffers ontwikkelt die onze monteurs meenemen tijdens de afspraak. Indien uit het vooronderzoek, eventueel in combinatie met een inspectiebezoek, al gebleken is welke onderdelen benodigd zijn worden deze voor het bezoek georganiseerd. Als u de onderdelen zelf wil/kan vervangen, zorgen wij dat deze bij u geleverd worden.

9. Valt dit onder garantie?

De basis garantie geldt voor een periode van 6 maanden na levering en maximaal 2.000 draaiuren op onderdelen met uitzondering van slijtagedelen. Tijdens de verkoop van uw project of bij het afsluiten van een service contract kunnen er afwijkende afspraken gemaakt worden.

10. Kan ik bij u ook onderdelen bestellen? 

Alle basisonderdelen zijn voor uw machine zijn standaard beschikbaar en op korte termijn leverbaar. Klantspecifieke onderdelen kunnen deel uitmaken van het servicecontract of worden op aanvraag geproduceerd. In alle gevallen kunt u contact opnemen met onze spare-partsafdeling.

11. Wat is de prijs / levertijd van een artikel? 

Onze spare-parts afdeling kan de meeste onderdelen uit voorraad leveren. Voor specifieke informatie kunt u contact opnemen met onze spare-partsafdeling.

12. Kan het onderdeel ook sneller geleverd worden?

Bij grote productie druk kan spoed transport georganiseerd worden waarbij uw onderdelen dezelfde dag na bestelling direct en rechtstreeks aan u geleverd kunnen worden vanuit ons magazijn in Helmond.